Егэ английский говорение – Устная часть, вводные слова — материалы для подготовки к ЕГЭ по Английскому языку

Содержание

ЕГЭ по английскому языку 2018 года

Настоящая Политика конфиденциальности определяет, каким образом Центр подготовки к ЕГЭ и ОГЭ Годограф собирает, использует, хранит и раскрывает информацию, полученную от пользователей на веб-сайте godege.ru («Сайт»). Данная политика конфиденциальности относится и к Сайту, всем поддоменам Сайта и всем продуктам и услугам, предлагаемым Центр подготовки к ЕГЭ и ОГЭ Годограф .

Эта страница содержит сведения о том, какую информацию мы или третьи лица могут получать, когда Вы пользуетесь нашим Сайтом. Мы надеемся, что эти сведения помогут Вам принимать осознанные решения в отношении предоставляемой нам информации о себе.

Настоящая Политика конфиденциальности распространяется непосредственно на этот Сайт и на информацию, получаемую с его помощью. Она не распространяется ни на какие другие сайты и не применима к веб-сайтам третьих лиц, которые могут содержать упоминание о нашем Сайте и с которых могут делаться ссылки на Сайт, а так же ссылки с этого Сайта на другие сайты сети Интернет.

Получаемая информация

Когда Вы посещаете Сайт, мы определяем IP адрес, имя домена с которого Вы к нам пришли (например, «yandex.ru») и страну регистрации данного ip , а так же фиксируем все переходы посетителей с одной страницы Сайта на другую.

Сведения, которые мы получаем на Сайте, могут быть использованы для того, чтобы облегчить пользование Сайтом. Сайт собирает только общую информацию, которую Ваш браузер предоставляет добровольно при посещении Сайта.

Сайт применяет стандартную технологию «cookies» («куки») для настройки стилей отображения Сайта под параметры экрана монитора. «Куки» представляет собой данные с веб-сайта, который сохраняет на жестком диске Вашего же компьютера. В «cookies» содержится информация, которая может быть необходимой для настройки Сайта, — для сохранения Ваших установок вариантов просмотра и сбора статистической информации по Сайту, т.е. какие страницы Вы посетили, что было загружено, имя домена интернет-провайдера и страна посетителя, а также адреса сторонних веб-сайтов, с которых совершен переход на Сайт и далее.

Также данную технологию использует установленные на Сайте счетчики компании Yandex/Rambler/Google и т.п.

Технология «Cookies» не содержит никаких личных сведений относительно Вас. Чтобы просматривать материал без «cookies», Вы можете настроить свой браузер таким образом, чтобы она не принимала «cookies», либо уведомляла Вас об их посылке (настройки браузеров различны, поэтому советуем Вам получить справку в разделе «Помощь» и выяснить как изменить установки браузера по «cookies»).

Кроме того, Сайт использует стандартные возможности (журналы) веб-сервера для подсчета количества посетителей и оценки технических возможностей хост-сервера, рейтинги и счетчики посещаемости от сторонних организаций (yandex.ru, top100.rambler.ru, top.mail.ru и др.). Мы используем эту информацию для того, чтобы определить сколько человек посещает Сайт и расположить страницы наиболее удобным для пользователей способом, обеспечить соответствие Сайта с используемыми Вами браузерам, и сделать содержание Сайта максимально полезным для посетителей. Мы записываем сведения по перемещениям на Сайте, но не об отдельных посетителях Сайта, так что никакая конкретная информация относительно Вас лично не будет сохраняться или использоваться Администрацией Сайта без Вашего согласия.

Также мы можем собирать личную идентификационную информацию от пользователей, когда пользователь посещает наш Сайт, регистрируется на Сайте, оформляет заказ, заполняет формы и в связи с другой активностью на Сайте. Пользователя могут попросить при необходимости указывать имя, электронный адрес, номер телефона, данные кредитной карты. Пользователи могут, однако, посещать наш Сайт анонимно. Мы собираем личную идентификационную информацию пользователей, только если они добровольно предоставляют нам такую информацию. Пользователи всегда могут отказаться в предоставлении личной идентификационной информации, за исключением случаев, когда это может помешать пользоваться отдельными функциями Сайта.

Как мы используем собранную информацию

Центр подготовки к ЕГЭ и ОГЭ Годограф может собирать и использовать личную информацию пользователей для следующих целей:
— Для улучшения обслуживания клиентов. Предоставляемая вами информация помогает нам реагировать на запросы клиентов более эффективно;
— Чтобы персонализировать пользовательский опыт. Мы можем использовать информацию для определения кто из посетителей Сайта наиболее заинтересован в услугах и ресурсах предоставляемых на нашем Сайте;
— Для улучшения нашего Сайта. Мы можем использовать обратную связь, которую Вы предоставляете, чтобы улучшить наши продукты и услуги;
— Для обработки платежей. Мы можем использовать информацию о пользователях при оформлении заказа для оформления платежей и только для этого. Мы не делимся этой информацией с третьими лицами, за исключением тех случаев, когда необходимо для предоставления услуг;

— Чтобы отправлять пользователям информацию, которую они согласились получать на темы, которые, как мы думаем, будут представлять для них интерес;
— Чтобы отправить периодические сообщения электронной почты, которые могут включать новости компании, обновления, информацию о продуктах и услугах и т.д. Если пользователь хотел бы отказаться от получения последующих писем, мы включаем подробное описание инструкции по тому, как отписаться в нижней части каждой электронной почты или пользователь может связаться с нами через наш Сайт.

Как мы защищаем вашу информацию

Мы принимаем соответствующие меры безопасности по сбору, хранению и обработке собранных данных для защиты их от несанкционированного доступа, изменения, раскрытия или уничтожения Вашей личной информации (имя пользователя, пароль, информация транзакции и данные, хранящиеся на нашем Сайте).

Общий доступ к личной информации

Мы не продаем, не обмениваем или не даем в аренду личную информацию пользователей. Мы можем предоставлять общие агрегированные демографические данные, не связанные с личной информацией, нашими партнерами и рекламодателями для целей, описанных выше. Мы можем использовать сторонних поставщиков услуг, чтобы помочь нам управлять нашим бизнесом и Сайтом или управлять деятельностью от нашего имени, например, проведение рассылки или статистические и иные исследования. Мы можем делиться этой информацией с этими третьими лицами для ограниченных целей при условии, что Вы дали нам соответствующие разрешения.

Изменения в политике конфиденциальности

Центр подготовки к ЕГЭ и ОГЭ Годограф имеет право по своему усмотрению обновлять данную политику конфиденциальности в любое время. В этом случае мы опубликуем уведомление на главной странице нашего Сайта и сообщим Вам об этом по электронной почте. Мы рекомендуем пользователям регулярно проверять эту страницу для того, чтобы быть в курсе любых изменений о том, как мы защищаем личную информацию, которую мы собираем. Используя Сайт, Вы соглашаетесь с принятием на себя ответственности за периодическое ознакомление с Политикой конфиденциальности и изменениями в ней.

Ваше согласие с этими условиями

Используя этот Сайт, Вы выражаете свое согласие с этой политикой. Если Вы не согласны с этой политикой, пожалуйста, не используйте наш Сайт. Ваше дальнейшее использование Сайта после внесения изменений в настоящую политику будет рассматриваться как Ваше согласие с этими изменениями.

Отказ от ответственности

Помните, политика конфиденциальности при посещении сторонних Сайтов третьих лиц, не подпадает под действия данного документа. Администрация Сайта не несет ответственности за действия других веб-сайтов.

Как с нами связаться

Если у Вас есть какие-либо вопросы по политике конфиденциальности, использованию Сайта, или иным вопросам, связанным с Сайтом, пожалуйста, свяжитесь с нами по адресу: Центр подготовки к ЕГЭ и ОГЭ Годограф

godege.ru переулок Васнецова 9 строение 2, 5 этаж г. Москва
+7 (495) 970-99-66
[email protected]

godege.ru

ЕГЭ Говорение | Smashtrash.ru Английский с удовольствием

Здравствуйте, дорогие читатели.

Время экзаменов неумолимо приближается, но это, поверьте, не повод впадать в панику или отчаяние! Я думаю, что в течение целого года вы плодотворно трудились, накапливая драгоценные знания. Я в свою очередь, хочу помочь вам систематизировать полученный в процессе подготовки опыт. В этой статье я собрала наиболее часто встречающиеся формулировки в Задании 2 Устной части ЕГЭ.

Напомню, что в этом задании вам предлагается ознакомиться с рекламным объявлением и задать 

пять прямых вопросов на основе ключевых слов и предложенного рекламного объявления.

Формат задания – условный диалог-расспрос.

Время на подготовку –  1.5 минуты

Время на выполнение задания – 1минута

Максимальный балл – 5 баллов 

С критериями оценивания данного задания и примерами выполнения, Вы можете ознакомиться на этой странице.

Model answer

Task 2

Study the advertisement.

 

You are considering going on this sightseeing tour and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:

1) duration of the tour

2) the starting point

3) places to visit

4) the price for a group of 10

5) discounts for students 

 

Sample answer:

  1. How long will the tour last?
  2. What is the starting point of the tour?
  3. What places are we going to visit during the tour?
  4. How much does the tour for a group of 10 people cost?
  5. Are there any discounts for students?

Подборка типичных вопросов

 Устная часть

 Задание 2

  1. Location of the shop/school/gym/restaurant/hotel – месторасположения

Where is your shop/school/gym/restaurant/hotel located (situated)?

 

  1. Directions to the shop/school/gym/restaurant/hotel – способ добраться

How can I get to the shop/school/gym/restaurant/hotel?

What is the best way to get to your school?

 

  1. Distance from the city center – удаленность от центра

How far is your gym/hotel/club/school from the city center?

 

4. Duration / length

of the tour/flight/classes – продолжительность тура /перелета / уроков

How long is the tour / flight?

How long are the classes?

How long will the tour last?

 

  1. Dates for departure – даты вылета (отправления)

What are the departure dates? / When does the tour start?

 

  1. Opening hours / hours of operation / working hours – часы работы

What are the opening hours of the shop/gym/museum/library?

When is the shop /gym /museum / library open?

When do you work?

What are the working hours of the shop?

When does the shop / gym / museum work?

NB! The shop is closed on Sunday. / The shop is open on weekdays.

“open” и “closed” – это прилагательные

 

  1. Discounts / Reductions for children/for groups/for big orders – скидки

Are there any discounts / reductions for children under 5?

Is it possible to get any discounts?

Are discounts for groups of students available?

What discounts are provided for big orders/ for pensioners /for the elderly?  – Какие скидки предоставляются для больших заказов / для пенсионеров?

 

  1. Special offers – специальные предложения

Are there any special offers available at your school ?

What special offers do you provide in your shop?

 

  1. Price / Cost of the item – цена

What is the price of the bicycle? / What is the best price of the car?

How much is the bicycle? / How much are these trainers?

How much does the phone cost? / How much do these jeans cost?

What is the single/double room price per night?

 

  1. Entrance fee / tuition fee входная плата / плата за обучение

What is the entrance fee? / What is the tuition fee?

How much is the ticket? / How much are the tickets?

How much does the ticket cost? (3 л., ед.число)

How much do the tickets cost? (мн.число)

 

  1. Courses available – доступные курсы

What kinds of courses are available?

What courses do you offer?

Do you offer morning or evening courses?

Are morning/afternoon/evening courses available?

Evening courses are available at your school, aren’t they?

 

  1. Price for a two-week course – стоимость двухнедельного курса обучения

What is the price for a two-week course?

How much is a two-week course?

Is the price for a two-week course reasonable?

 

  1. If a placement test is included – включен ли тест распределения учащихся по уровню знаний

Is a placement test included in the program of the course?

 

  1. If textbooks are included – включены ли в стоимость курса учебники

Are textbooks included into the price?

 

  1. Number of classes per week – количество уроков в неделю/в день

How many classes are there per week?

How many classes a day do you offer?

 

  1. Number of students in the group – количество студентов в группе

How many students are there in the group?

 

  1. Beginning of the course – начало курса обучения

When does the course start / begin?

 

  1.  Availability of something – возможность чего-либо

Is the table for 6 people available for Sunday evening?

Is the audio version of the book available?

Is shipping / delivery to my town available? – Возможна ли доставка товара в мой город?

Can you deliver it (them) into my hometown?

 

  1. Hotel facilities – услуги в отеле

What facilities do you offer?

What facilities are available / provided at your hotel?

What facilities does the hotel have?

 

  1. Possible accommodation – виды размещения / проживания

What kind of accommodation do you offer?

 

  1. Online reservation / advance booking – бронирование по интернету / предварительный заказ

Can I book tickets in advance?

Can I make a reservation online?

Is it possible to make a reservation online?

 

  1. If a wakeup call available – возможность услуги «звонок для пробуждения», когда сотрудник отеля телефонным звонком будит вас в условленное время

Is a wake-up call at 3 a.m. available?

Can you give us a wake-up call, please?

 

  1. If breakfast is included – включен ли завтрак в стоимость

Is breakfast included in the price of the tour?

 

  1. Available kinds of payment – возможные способы оплаты

What kinds of payment are available / possible?

Can I pay cash (or in cash: in dollars, in Euros, in roubles )? – Могу я оплатить наличными?

Can I pay by credit card / by check?

 

  1. Credit card acceptanceвозможность оплаты кредитной картой

Can I use my credit card for payment?

Do you accept credit cards for payment?

Is it possible to pay by credit card?

 

  1. Cancellation [ˌkæns(ə)’leɪʃ(ə)n] – отмена бронирования

Is cancellation possible?

Can I cancel the order?

Is there any possibility to cancel the order?

Is it possible to cancel the order?

How can I cancel the order?

 

  1. Refund for a ticket – возврат денег/компенсация

Can I get a refund for a ticket if I miss the concert?

Is it possible to get a refund for a ticket?

 

  1. If taking pictures permitted – разрешена ли фотосъемка

Is taking pictures allowed /permitted?

Can I take pictures at the museum?

Is it possible to take photos during the performance?

 

  1. Age restriction / minimum age limit – возрастные ограничения

What is the minimum age limit to ride this attraction?

Are there any age restrictions to get this job?

How old should I be to apply for this job?

 

  1. Membership in a movement / club / organization – членство в движении / клубе / организации

How can I join your club?

How can I become a member of your organization?

What do I need to join your movement?

Рекомендации:

— обратите внимание, что если в одном из пунктов, предложенных в задании, присутствует слово «IF», то это сигнал того, что Вам нужно построить вопрос общего типа

— на экзамене задавайте вопросы общего (General Question) и специального типа (Special Question)

— не забывайте употреблять вспомогательные глаголы

— не рекомендуется задавать косвенные вопросы типа: “Could you tell me…”

— не нужно начинать свой ответ с этикетного диалога: “Hello. My name is Ann and I’m calling to find out more information about …”

My bounty for you!

By the way do you know what the word «bounty» means?

Bounty means bonus = prize = award = gift = present

 

Не забудьте подписаться на мой канал!

Буду рада, если данная статья Вам понравилась.

Спасибо, что читаете!

Вы можете дополнить список вопросов из Задания 2 Устной части, оставив запись в поле комментариев после статьи.

 

 

 

 

 

 

 

smashtrash.ru

ЕГЭ (разбор заданий ФИПИ). Устная часть

 

Задание №1. прочитать текст – 1 балл
Задание №2. задать (прямые) вопросы – 5 баллов
Задание №3. описание картинки – 7 баллов
Задание №4. сравнение двух картинок– 7 баллов

ИТОГО: 20 баллов

 

 

В этом задании вам необходимо прочитать правильно текст, не допустив ошибок. Давайте разберём это задание на демоверсии 2017 года.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время выполнения – 1.5 минуты
Балы за это задание – 1 балл

 

Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

 

The first maps were drawn by explorers to help them find their way home and show people where they had been. The maps showed the shape of the land, distances between places and special features such as caves and old trees. Nowadays, maps show the towns and villages, and the roads, railways, rivers and mountains. Symbols are used to show all the different things on a map and there is a key to explain what the symbols stand for.

 

Over the centuries, people explored most of the Earth and put together the map of the world we use today. Maps of the world or large areas are often either “political” or “physical”. The political map shows territorial borders. The purpose of the physical map is to show features of geography such as mountains, soil type or land use including roads, railroads and buildings.

 

Read by George William Dole

 

 

 

В этом задании вам  необходимо задать вопросы к предложенной вам картинке. Вам даются ключевые слова и на их основе вы должны построить вопросы.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время выполнения – 2 минуты
Ваши вопросы – по 20 секунд на вопрос
Балы за это задание – 5 баллов (по баллу за вопрос)

 

Task 2

Study the advertisement.

 

Make your life easier with our new kitchen unit !

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 01

 

 

You are considering buying the appliance and now you’d like to get more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following: 

 

1) price

2) if one can buy it online

3) number of functions

4) guarantee period

5) recipe book to go with the unit

 

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА :

 

1) price

1. How much does the unit cost?

 

2) if one can buy it online

2. Can I buy it on-line?

 

3) number of functions

3. How many functions does it have?

 

4) guarantee period

4. What is the guarantee period?

 

5) recipe book to go with the unit

 

5. Does a recipe book go with the unit?

 

Read by George William Dole

 

 

 

 

В этом задании вам необходимо выбрать картинку (одну из трёх) и описать её.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время ответа – 2 минуты
Балы за это задание – 7 баллов

 

Task 3

These are photos from your photo album. Choose one photo to describe to your friend.

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 02  kak sdat govorenie ege ustnaya chast 03  kak sdat govorenie ege ustnaya chast 04

 

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:

 

● where and when the photo was taken
● what/who is in the photo
● what is happening
● why you keep the photo in your album
● why you decided to show the picture to your friend

 

You have to talk continuously, starting with: “I’ve chosen photo number …”

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

“I’ve chosen photo number one”

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

Taking photos is my hobby. If I have an opportunity to take a good picture I never miss it. I have a picture to show you. 

 

● where and when the photo was taken

 

This photo was taken a few years ago in a park not so far from my house. 

 

● what / who is in the photo

 

In the photo you can see my sister Liza. She lives in St. Petersburg.  Whenever she comes to Moscow she always stays at our flat and we do things together.

 

● what is happening

 

Liza is jogging in the park. Unlike me, she does it every day no matter how bad the weather might be. Fortunately, the weather was perfect that day and we enjoyed jogging together.

 

● why you keep the photo in your album

 

I keep this photo in my album because she looks really happy and cute here. I like to see her happy.

 

● why you decided to show the picture to your friend

 

You know, Liza is an artist. I’ve decided to show you this picture because you once told me that you would like to learn to paint. She will be here next week so I think you could meet her and take a few lessons.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

Now you know what my friend looks like. Hope you will enjoy talking to her. 

That’s all I wanted to say. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

Вот что получилось: 

 

I’ve chosen photo number one. Taking photos is my hobby. If I have an opportunity to take a good picture I never miss it. I have a picture to show you. 

This photo was taken a few years ago in a park not so far from my house. 

In the photo you can see my sister Liza. She lives in St. Petersburg.  Whenever she comes to Moscow she always stays at our flat and we do things together.

Liza is jogging in the park. Unlike me, she does it every day no matter how bad the weather might be. Fortunately, the weather was perfect that day and we enjoyed jogging together.

I keep this photo in my album because she looks really happy and cute here. I like to see her happy.

You know, Liza is an artist. I’ve decided to show you this picture because you once told me that you would like to learn to paint. She will be here next week so I think you could meet her and take a few lessons.

Now you know what my friend looks like. Hope you will enjoy talking to her. 

That’s all I wanted to say.

 

 

Read by George William Dole

 

 

 

В этом задании вы должны сравнить две фотографии, следуя предложенному вам плану.

 

Подготовка – 1.5 минуты
Время ответа – 2 минуты
Балы за это задание – 7 баллов 

 

Task 4

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

● give a brief description of the photos (action, location)

● say what the pictures have in common
● say in what way the pictures are different
● say which of the ways of reading a book presented in the pictures you’d prefer
● explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 05          kak sdat govorenie ege ustnaya chast 06

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

I found two pictures in my album and I am going to compare and contrast them.

 

1. give a brief description of the photos (action, location)

 

In both pictures you can see my sister Natasha. She is a big book reader and she reads everywhere. In the first picture she is sitting on a sofa at home and reading an e-book. In the second picture she is reading a book on a train.

 

2. say what the pictures have in common

 

These pictures have many things in common. First of all, the same person, Natasha is in both of them. Second, in both pictures Natasha is reading. There are no other people around, she’s alone. In both pictures she’s smiling, which means she’s reading about something nice or funny.

 

3. say in what way the pictures are different

 

 There are some differences as well. First, she is dressed differently in each picture. In the first picture she is wearing a bathrobe and in the second one she’s wearing a t-shirt. In the first picture she’s at home and in the second one she’s on a train. The color of her hair is different, black in picture one and white in picture two. She’s reading an e-book in one picture and a regular book in the other.

 

4. say which of the ways of reading a book presented in the pictures you’d prefer

 

Personally, I would prefer reading e-books. Having one e-book reader with you allows you to have all the books you want in one place. It’s like a personal library.

 

5. explain why

 

I like reading a few books at the same time. It’s not comfortable for me to carry a couple kilos of regular books in my bag.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

That’s it, thank you for listening. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

Вот что получилось:

I found two pictures in my album and I am going to compare and contrast them.

In both pictures you can see my sister Natasha. She is a big book reader and she reads everywhere. In the first picture she is sitting on a sofa at home and reading an e-book. In the second picture she is reading a book on a train.

These pictures have many things in common. First of all, the same person, Natasha is in both of them. Second, in both pictures Natasha is reading. There are no other people around, she’s alone. In both pictures she’s smiling, which means she’s reading about something nice or funny.

There are some differences as well. First, she is dressed differently in each picture. In the first picture she is wearing a bathrobe and in the second one she’s wearing a t-shirt. In the first picture she’s at home and in the second one she’s on a train. The color of her hair is different, black in picture one and white in picture two. She’s reading an e-book in one picture and a regular book in the other.

Personally, I would prefer reading e-books. Having one e-book reader with you allows you to have all the books you want in one place. It’s like a personal library.

I like reading a few books at the same time. It’s not comfortable for me to carry a couple kilos of regular books in my bag.

That’s it, thank you for listening.

 

Read by George William Dole

 

Критерии оценки, рекомендации и полезные советы.

 

your-teachers.ru

ЕГЭ 2016 Устная часть Образцы выполнения заданий

В этой статье представлены примерные образцы выполнения заданий устной части (Speaking Part) ЕГЭ 2016 по английскому языку. Статья написана с учетом изменений, которые произошли в формулировке задания 3 (пункт 1 и пункт 4). Надеюсь, данный материал поможет вам в подготовке к экзамену.

Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read this text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

Burney Crouss went to school to study the sounds of nature. For 20 years he has recorded the sounds animals make. He has recordings of animal sounds from all over the world.
Burney has made a record of animal songs. It all began when he took some of the sounds and put them together. Last year, he put together a song he called «Jungle Shoes.» It turned out great.

Burney makes the music by taking part of his animal noises and saving them on a computer. He makes each sound play when a key is pressed. Then he asks other musicians to play the keys into songs. Burney believes in working to save nature. He thinks that more people need to take care of our world. The sounds of nature are quickly disappearing.

When he recorded whales in Alaska, he could hear the sound of oil well drilling from fifteen to twenty miles away. It was very loud. He says his goal is to save nature sounds so his children will be able to hear them.

Listen to this audiofile

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

Mind your pronunciation!

Crouss, sound, loud – [au]

Burney, turn, world – [ɜ:]

to think – [θ]

together – [ð]

Vocabulary

nature [´neitʃə] – природа

musician [mju:´ziʃ(ə)n] – музыкант, композитор

key [ki:] – клавиша (рояля, органа, клавиатуры компьютера)

to record [ri ´kɔ:d] – записывать, регистрировать

record [´rekɔ:d] – запись

to disappear [ˏdisə´piə] – исчезать

goal [ɡəul] – цель, задача

whale [weil] – кит

Советы:

— Прослушайте несколько раз прилагаемый к тексту аудио файл, обращая внимание на интонационное и фонетическое оформление текста носителем языка.

— Прочитайте текст, копируя интонацию и произношение слов в английском языке. Особое внимание уделите понижению интонации в конце предложения. Из опыта преподавания знаю, что многие студенты не обозначают завершение фразы нисходящим тоном, а наоборот, повышают его, что значительно затрудняет восприятие содержания.

— Не забывайте, что предлоги и артикли нужно читать слитно с глаголами и существительными.

— Не оглушайте звонкие согласные в конце слова, ибо это может изменить лексическое значение слова.

— В процессе подготовки к ЕГЭ учите новые слова (правописание + лексическое значение). 

Task 2

Study the advertisement.

 

You are considering booking a river trip and now you are calling to find out more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out about the following:

  • Booking of the trip (заказ прогулки по реке)
  • Boarding time (время посадки на корабль)
  • Kinds of amenities (виды удобств на корабле)
  • Reductions for senior citizens (скидки для пенсионеров)
  • If food and drinks available on board the yacht (возможность заказа еды и напитков на борту яхты)

You have 20 seconds to ask each question.

Sample answer
  • How can I book the trip? / Can I book the trip on the phone? / I can book the trip on the phone, can’t I? / Should I book the trip in advance? / Is there any possibility to book the trip online?
  • What is the boarding time? / When does the boarding start (begin)?
  • What amenities are there on board the yacht (the boat, the ship)?
  • Are there any reductions (discounts) for senior citizens?
  • Can we order (buy) any food and drinks on board the yacht?

amenities [ə´minətiz] – удобства

оn board the ship (on board the plane) – на борту корабля (самолета)

Советы:

Поскольку вам нужно задать 5 прямых вопросов, вы должны знать, что в вопросительных структурах в английском языке используется обратный порядок слов. Не возможно поставить вопрос, только изменив интонацию предложения, как мы делаем это в русском языке.

Например:

В русском языке

Я могу заказать еду и напитки на борту яхты. (утверждение, интонация нисходящая)

Я могу заказать еду и напитки на борту яхты? (вопрос, интонация восходящая)

В английском языке

I can order some food and drinks on board the yacht. (утверждение, интонация нисходящая, порядок слов прямой: подлежащее + сказуемое)

Общие вопросы

Can I order any food and drinks on board the yacht? (вопрос, интонация восходящая, порядок слов обратный: вспомогательный или модальный глагол + подлежащее)

Специальные вопросы

How can I book the trip? (вопрос, интонация нисходящая, порядок слов: вопросительное слово + вспомогательный глагол + подлежащее)

В этом задании нельзя задавать косвенные вопросы типа Do you think I can book the trip on the phone или  I wonder if I can book the trip on the phone.

Task 3

Imagine that these are photos from your photo album.

Choose one photo to present to your friend.

 


You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). In your talk remember to speak about:
  • where and when the photo was taken
  • what / who is in the photo
  • whatis happening
  • why you keep the photo in your album
  • why you decided to show the picture to your friend

You have to talk continuously, starting with:

«I’ve chosen photo number…»

Sample answer

I’ve chosen photo number 2.  (Обязательно начните ответ с этой фразы, предварительно выбрав номер фотографии).

You know, every summer we go to the seaside to have a good rest. So, I took this photo two years ago when our family went to Egypt on summer holidays.  It was our first trip abroad.

In the foreground of the photo you can see my little brother Dmitry. He is riding a camel on a sandy beach. He looks very happy because he has never done it before. The camel is covered with bright colourful blanket made of wool. It also has got some funny pompons (decorations) on its head. The day is quite hot and sunny and there are no clouds in the sky. So, not to get sunburnt Dima is wearing a T-shirt.   

The sea is very calm. You can notice several snow-white yachts (ships) against the skyline. Every day they take people for offshore excursions where one can watch dolphins and exotic species of fish.

As a rule, I always take a lot of pictures while travelling. I often show them to my friends and relatives to share the best and the most thrilling moments of our journeys.  That’s why I keep them in my album.

I was really astonished (impressed, struck) by a funny look of the camel. It seems to me that the animal has got a smiling face. I decided to show this picture to you because I think it might improve your mood. I hope you find it amazing, too.

That is all I wanted to say. (обязательная фраза для экзаменатора, свидетельствующая о завершении коммуникации)

Task 4

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

  • give a brief description of the photos (action, location)
  • say what the pictures have in common
  • say in what way the pictures are different
  • say which of the activities presented in the pictures you’d prefer
  • explain why

Photo 1

Now I am going to compare and contrast [kən´traːst] these two photos.

To start with I should admit that holidays are an integral[in´teɡrəl]  part of our life no matter where we live. And these two photos are the evidence of what I have said.

Both pictures show people celebrating Christmas.

The first photo depicts a company of  six young people who are enjoying a holiday season on a sandy beach. They are wearing swimming suits, sunglasses and Santa’s hats. I’m not sure but it seems to me that it is a team of life-guards. In the background of the picture you can see a decorated Christmas tree, a large inflatable snowman and Santa Claus.

Photo 2

As for the second picture it shows a young man and a young woman singing carols in the street which is beautifully decorated with lights. The weather is snowy and I suppose it’s pretty cold outside because they are wearing warm clothes, gloves and scarves. Even their dog has got a warm jacket and a scarf and that makes me think (I’ve got a feeling) that these people are very caring and love their pet very much.

As I have mentioned before the main similarity (the most obvious similarity) between these pictures is a festive atmosphere of Christmas. Also I get the impression that people in picture 1 and picture 2 are of the same age and look very joyful. Moreover, both pictures were taken outdoors (out-of-doors / in the open air).

Comparing these two pictures, I’d like to stress out that the most apparent (striking) difference between them is the season of the year. In the first photo the event might be taking place somewhere in Australia because Christmas Day usually falls in the middle of the summer in this country. In contrast, in the second picture you can see people in winter. I can only guess that they are probably British.  Besides, picture No 1 was taken during the daytime, while picture No 2 was taken at night.

All in all, I may say that I’d prefer to celebrate Christmas in Australia, because it is extremely unusual (awesome / thrilling / killing / dramatic) to celebrate totally winter holiday in summer.

That’s where I’d like to end. (I’ve come to the end of my speaking.)

Thank you for listening.

Используя приведенные выше примерные образцы выполнения заданий устной части ЕГЭ по английскому языку, постройте свой ответ. Заучите необходимые для ответов фразы-клише. Настоятельно рекомендую следить за временем  во время подготовки к экзамену!

Практический совет!

Перейдите по этой ссылке и скачайте интерактивный тренажер для подготовки к Устной части ЕГЭ. Можно воспользоваться как бесплатной версией с доступом к одному варианту, так и платной, в которой предлагается выполнить 20 вариантов. Записанные в реальном времени ответы, будут сохраняться на вашем компьютере и у вас будет возможность их прослушать и проанализировать на предмет наличия ошибок. Тренажер полностью воспроизводит процедуру проведения устной части экзамена в том виде, как она отражена на сайте ФИПИ.  Я со своими учениками активно пользуюсь данной программой.

Поделитесь данной статьей со своими друзьями и коллегами в социальных сетях. 

Don’t forget to share this article with your friends and colleagues on social nets.

smashtrash.ru

ЕГЭ – 2015 ГОВОРЕНИЕ (УСТНАЯ ЧАСТЬ) – АНГЛИЙСКИЙ в полном порядке

С 2015 года введено изменение в процедуру сдачи Единого государственного экзамена по английском языку, а именно добавлено ГОВОРЕНИЕ. Введение говорения представляется логичным, так как главной целью обучения английскому является развитие коммуникативных навыков, а проще говоря – умение понимать английский и говорить на нем.

Говорение на английском представляет собой выполнение ряда заданий. Далее мы рассмотрим каждый вид задания отдельно.

Первое задание, которое вы должны успешно выполнить на говорении, формулируется следующим образом:

Task 1. Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

Задание 1. Представьте, что вы готовите проект со своим другом. Вы нашли интересный материал для презентации и хотели бы прочесть следующий текст вашему другу. У вас 1.5 мин. для чтения текста “про себя” и потом будьте готовы прочесть его вслух. У вас будет не более 1.5 мин. для его чтения.

Как видите, самое первое задание этапа говорения не представляет особую трудность: от вас требуется просто правильно прочесть текст и не более того. Вот, какой текст предлагается в демонстрационном варианте:

За успешное выполнение первого задания вы получаете 1 балл, при невыполнении задания – 0 баллов. Вы не получите заветный балл, если вы:

а) допустите три и более ошибок в произношении, которые искажают смысл текста. Например, вам надо прочесть следующую фразу из приведенного текста: Those that stay are not as active (Те, которые остаются, не такие активные). В этой фразе есть слово as, которое вы должны прочитать как [эз]. Но если вы вместо звонкого [з] произнесете глухой [с], то на слух это воспримется как [эс], т.е. как будто вы вместо слова as прочли ass (осел, ослиный): Those that stay are not ass active (Те, которые остаются, не ослиные активные).

б) допустите более 5 любых ошибок в произношении

в) будете постоянно запинаться и делать паузы там, где их не должно быть, вследствие чего ваша речь станет трудно понятной.

Если ваше говорение не будет содержать промахов, указанных в этих пунктах, то вы заработаете 1 балл.

Далее начинается работа с картинками или фотографиями.

Во втором задании вам дается какая-нибудь картинка. В демоверсии дана следующая:

Само задание формулируется следующим образом:

Task 2. Study the advertisement.
Задание 2. Изучите рекламное объявление.

You are considering visiting the city and now you are calling to find out more information. In 1.5 minutes you are to ask five direct questions to find out the following:
Вы планируете посетить город и сейчас делаете звонок, чтобы получить больше информации. Через 1.5 мин. вы должны задать пять прямых вопросов, чтобы узнать:

1) dates for departures
1) дату отправления

2) hotel facilities
2) условия в гостинице

3) if breakfast is included
3) включен ли завтрак

4) number of city tours
4) количество туров по городу

5) discounts
5) скидки

You have 20 seconds to ask each question.
У вас 20 секунд, чтобы задать каждый вопрос.

За каждый правильно заданный вопрос вы получаете по одному баллу, а всего за задание – 5 баллов. Вы не получите балл за вопрос, если:

а) вы задали вопрос не тот, который надо. Так, в первом задании вам надо узнать дату отправления, а вы задаете вопрос о дате прибытия.

б) вместо прямого вопроса вы задаете нечто другое. Например, третий пункт требует от вас вопроса о завтраке. Правильный вопрос должен звучат следующим образом: Is breakfast included? Если вы скажите I’d like to know if breakfast is included., то не получите балл, так как вы задали не прямой вопрос, а косвенный.

в) по вашей интонации не ясно, задаете ли вы вопрос.

г) допускаете такие ошибки, которые затрудняют понимание вообще.

Далее мы перейдем к описанию третьего задания, которое включается в говорение на английском языке.

Третье задание говорения – это выбор фотографии и описание ее. В демонстрационном варианте экзамена вам даны следующие фотографии:

Задание сформулировано следующим образом:

Task 3. Imagine that while travelling during your holidays you took some photos. Choose one photo to present to your friend.
Задание 3. Представьте, что во время каникул вы сделали несколько фотографий. Выберите одну, чтобы показать ее другу.

You will have to start speaking in 1.5 minutes and will speak for not more than 2 minutes. In your talk remember to speak about:
Вы должны начать ответ через 1.5 мин. и должны говорить не более 2-х мин. В своем ответе не забудьте сказать:

– when you took the photo
– когда вы сделали фотографию

– what / who is in the photo
– что / кто на фотографии

– what is happening
– что происходит

– why you took the photo
– почему вы сделали эту фотографию

– why you decided to show the picture to your friend
– почему вы решили показать эту фотографию своему другу

You have to talk continuously, starting with: I’ve chosen photo number … .
Вы должны говорить непрерывно, начав ответ с фразы: Я выбрал фотографию номер … .

О том, как оценивается третье задание, мы поговорим чуть позже. Дело в том, что третье и четвертое задание оценивается одинаково, поэтому давайте сначала рассмотрим само четвертое задание и уже затем перейдем к критериям.

Четвертый этап говорения представляет собой сравнение двух картинок (фотографий). В демонстрационной версии даны следующие фотографии:

Задание следующее:

Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:
Задание 4. Изучите две фотографии. Через 1.5 мин. будье готовы сравнить и сопоставить эти фотографии:

– give a brief description of the photos (action, location)
– дайте краткое описание фотографий (действие, место)

– say what the pictures have in common
– скажите, что общего в фотографиях

– say in what way the pictures are different
– скажите, чем отличаются фотографии

– say which of the concerts presented in the pictures you’d prefer
– скажите, на какой концерт вы бы предпочли пойти

– explain why
– объясните, почему

You will speak for not more than 2 minutes. You have to talk continuously.
Вы будете говорить не более 2-х. мин. Вы должны говорить непрерывно.

Итак, теперь давайте обсудим критерии оценки третьего и четвертого заданий. Ваш ответ будет оцениваться с трех позиций: 1) решение коммуникативной задачи, т.е. содержание вашего высказывания, 2) организация высказывания, т.е. логика, 3) языковое оформление высказывания, т.е. правильность самого английского.

За первую позицию вы можете получить от 0 до 3-х баллов. Ноль баллов вы получите, если вы сказали менее половины из того, что должны. Например, в третьем задании вы должны раскрыть пять аспектов: когда сделана фотография; что или кто на фотографии; что происходит; почему вы сделали фотографию; почему вы решили показать эту фотографию другу. Но если в вашем говорении нашли отражение лишь только два пункта, то вы получите ноль баллов. И здесь вам следует помнить о важном критическом моменте: если за решение коммуникативной задачи вы получили ноль баллов, то за все задание в целом вы получаете ноль.

Если же вы раскрыли большинство аспектов, но два остались не тронутыми или недостаточно хорошо освещенными, то вы получите один балл. Теперь внимание вопрос – что такое недостаточно освещенный пункт? Это пункт, по которому сказано менее двух синтаксически распространенных фраз. Например, когда мы устанавливаем общее в двух картинках, то можем сказать: Both pictures were taken during musical concerts (Обе фотографии были сделаны во время музыкальных концертов). Если на этом и закончится установление общего у ваших фотографиях, то такое сравнение засчитано не будет, т.к. представляет собой всего лишь одну простую фразу. Чтобы раскрыть пункт, вы должны сказать: Both pictures were taken during musical concerts (Обе фотографии были сделаны во время музыкальных концертов). Both pictures present a moment of playing the musical instruments (На обеих фотографиях представлен момент игры на музыкальных инструментах).

Вы также получите один балл, если не полностью раскроете все аспекты.

Вы получите два балла, если: а) не раскроете один аспект, а все остальные раскроете полностью, б) один-два аспекта раскроете не полностью, остальные – полностью.

Если вы хотите получить три балла, то вам необходимо раскрыть все пункты, которые содержатся в задании, сказав по каждому не менее трех синтаксически распространенных фраз.

За вторую позицию, которая касается организации вашего высказывания по третьему и четвертому заданию, вы можете получить от 0 до 2-х баллов. Ноль баллов вы получите, если в вашем ответе нет логики. Например, вы начали говорить спонтанно, без какой-либо вступительной фразы, а в само высказывании не включили какие-то логические элементы. К логическим элементам относятся такие слова как: first (во-первых)…, second (во-вторых)…; as to me (что касается меня)…; it is worth noting that (стоит отметить, что)… и т.п.

Один балл за вторую позицию вы получите, если ваш ответ в целом будет логичен, но все-таки он не будет иметь четко очерченного вступления или заключения, а также если логических элементов будет недостаточно.

Вы можете рассчитывать на два балла, если у вас есть и вступление, и заключение, и достаточно логических элементов.

За третью позицию, т.е. за языковое оформление высказывания, вам также светит от 0 до 2 баллов. Но вы ничего не заработаете, если: а) в вашем высказывании проскользнут две грубые (меняющие смысл) ошибки, 2) допустите более пяти ошибок в произношении, 3) допустите пять или более ошибок в использовании слов или грамматики.

Один балл вам полагается, если: а) допустили не более двух грубых ошибок, 2) допустили не более четырех ошибок в произношении, 3) не более двух грубых лексико-грамматических ошибок, 4) не более четырех лексико-грамматических ошибок.

Вы получите ваши законные два балла, если: а) допустите не более двух негрубых ошибок в произношении, 2) допустите не более двух грубых лексико-грамматических ошибок.

Итак, в этой публикации мы очертили общие контуры того, что представляет собой говорение на английском языке. Еще раз хотелось бы отметить, что получить максимальное количество баллов за говорение вы сможете только при условии четкого соблюдения всех требований: будете говорить только о том, что предусматривает задние, и не уходить в сторону от темы; не будете “стряпать” грубые ошибки в лексике и грамматике и приложите максимум усилий для соблюдения всех норм произношения.

Мы уверены, что вы учтете все критические моменты и сможете набрать достойное количество баллов.

Готовим егэ английский на лучших материалах сайта

tonail.com

ЕГЭ устная часть (СРАВНИТЬ ДВЕ ФОТОГРАФИИ). 20 вопросов. Демонстрационный вариант

 

ОЗНАКОМЬТЕСЬ С ПРАВИЛАМИ И ПОДВОДНЫМИ КАМНЯМИ В РАЗДЕЛЕ «ГОВОРЕНИЕ»

 

Task 4/1

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

● give a brief description of the photos (action, location)

● say what the pictures have in common
● say in what way the pictures are different
● say which of the ways of reading a book presented in the pictures you’d prefer
● explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 05          kak sdat govorenie ege ustnaya chast 06

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

Let me tell you about these two pictures. I am going to compare and contrast them.

 

1. give a brief description of the photos (action, location)

 

In the first picture you can see a woman sitting on the sofa at home and reading an e-book. In the second picture you can see the same woman in a train reading a printed book.

 

2. say what the pictures have in common

 

These pictures have a few things in common. First of all, the same person is in both pictures. Second, in both pictures this woman is reading. There are no other people around. She’s alone and she is slightly smiling.

 

3. say in what way the pictures are different

 

There are some differences as well. First, the woman is dressed differently in each picture. In the first picture she is wearing a bathrobe and in the second one she’s wearing a t-shirt. Also, in the first picture she’s at home and in the second one she’s on a train. The color of her hair is different too, black in picture one and light in picture two. Moreover, she’s reading an e-book in one picture, whereas a printed book in the other.

 

4. say which of the ways of reading a book presented in the pictures you’d prefer

 

Personally, I would prefer reading e-books. Having one e-book reader with you allows you to have all the books you want in one place. It’s like a personal library.

 

5. explain why

 

As for me, I like reading a few books at the same time. It’s not comfortable for me to carry a couple kilos of regular books in my bag.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

That’s it, thank you for listening. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

Read by George William Dole

 

 

Task 4/2

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

● give a brief description of the photos (action, location)

● say what the pictures have in common
● say in what way the pictures are different
● say which kind of life you’d prefer
● explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 02 003          

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

Let me tell you about these two pictures. I am going to compare and contrast them.

 

1. give a brief description of the photos (action, location)

 

Well, in the first picture you can see a big city with a bridge, river and skyscrapers. The second one depicts a countryside view with a hill, road, village houses and trees.

 

2. say what the pictures have in common

 

These pictures have some things in common. First of all, these are two kinds of settlements, a city and village. Second, in both pictures we can see houses. It looks like early morning. Perhaps, it’s the season is summer.

 

3. say in what way the pictures are different

 

There are some differences as well. First, in the first picture there is a city. In the second one there is a village. In the left picture we can see a river, bridge and a lot of big buildings, whereas in the second we can see small houses the road and hill. The colors of the trees are different, so it seems that the seasons are different too, perhaps summer and autumn.

 

4. say which kind of life you’d prefer

 

Personally, I would prefer city life. I’ve been living in a big city for a long time and I feel quite comfortable there.

 

5. explain why

 

In my opinion, big cities give a lot of opportunities and I like it. A lot of new and interesting events take place in big cities and I like taking part in them.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

That’s it, thank you for listening. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

 

 

Read by George William Dole

 

 

Task 4/3

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

● give a brief description of the photos (action, location)

● say what the pictures have in common
● say in what way the pictures are different
● say which kind of life you’d prefer for wild animals
● explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 03 003          

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

Let me tell you about these two pictures. I am going to compare and contrast them.

 

1. give a brief description of the photos (action, location)

 

Well, in the first picture you can see a bear sitting on a rock, probably in a zoo or a national park. The second one depicts a bear in wild nature holding a piece of a tree in its paws.

 

2. say what the pictures have in common

 

These pictures have some things in common. First of all, these are two bears. Second, their bodies are in a vertical position. It seems to me that it’s daytime. The bears look cute and pleasant.

 

3. say in what way the pictures are different

 

There are some differences as well. First, in the left side picture we can see the bear in a zoo or a national park. We also can see some people there taking its pictures. In the second picture the bear is around some flowers and dry pieces of trees. Second, the bear in the left picture is sitting on the rock with its back turned to us, whereas the second bear is showing us his front torso and is trying to lift something heavy. It seems to me that it’s autumn in the first picture and summer in the second one.

 

4. say which kind of life you’d prefer

 

Personally, I would prefer to see bears living in the wild rather than at a zoo.

 

5. explain why

 

In my opinion living in the wild is for wild animals. I think they would feel better there and much happier.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

That’s it, thank you for listening. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

 

Read by George William Dole

 

Критерии оценки, рекомендации и полезные советы.

 

 

 

Task 4/4

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

● give a brief description of the photos (action, location)

● say what the pictures have in common
● say in what way the pictures are different
● say which of the activities presented in the pictures you’d prefer
● explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 04 003          

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

Let me tell you about these two pictures. I am going to compare and contrast them.

 

1. give a brief description of the photos (action, location)

 

Well, in the first picture the woman is in her kitchen, cooking something. There is a pail of vegetables on the left and she’s stirring something in the frying pen. In the second picture the woman is snowboarding down a hill. It looks like she’s trying to keep her balance or just posing for the picture.

 

2. say what the pictures have in common

 

These pictures have a few things in common. First of all, these are two women. Second, their age is approximately the same. Also, they are both smiling. Their bodies are in the vertical position.

 

3. say in what way the pictures are different

 

There are some differences as well. First, the woman in the left picture is inside of a building, whereas the second woman is outside. Second, the woman in the left picture is wearing a t-short and shorts, whereas the woman on the right is wearing a sport-winter suit. Also, the woman on the left is cooking while the other woman is snowboarding. Their body positions are different as well. The woman in the left picture is standing with her left side to us while the woman in the right picture is facing us with the front of her body.

 

 

4. say which kind of life you’d prefer

 

Personally, I would prefer snowboarding.

 

 

5. explain why

 

In my opinion, it suits me better because I’ve been snowboarding for 5 years and I think that I am pretty good at it. I am not really a “stay at home” person.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

That’s it, thank you for listening. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

 

Read by George William Dole

 

 

Task 4/5

Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs:

 

● give a brief description of the photos (action, location)

● say what the pictures have in common
● say in what way the pictures are different
● say which of the activities presented in the pictures you’d prefer
● explain why

 

You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

 

kak sdat govorenie ege ustnaya chast 05 003

          

 

ВАРИАНТ ОТВЕТА:

 

ВВЕДЕНИЕ:

 

Let me tell you about these two pictures. I am going to compare and contrast them.

 

1. give a brief description of the photos (action, location)

 

Well, in the first picture you can see two women, a baby and a man wearing Christmas hats and posing for a photo. In the second picture we can see, I guess, parents kissing their son on both of his cheeks simultaneously and who is sitting in front of his birthday cake while smiling.

 

2. say what the pictures have in common

 

These pictures have a few things in common. First of all, these are both families. Second, they are celebrating something. Also they are wearing some hats, looking happy and smiling.

 

3. say in what way the pictures are different

 

There are some differences there as well. First, in the left picture there are 4 people, whereas in the right one, there are only 3. It looks like in one picture they are celebrating New Year or Christmas, while in the other picture, it seems that they are celebrating a birthday party.

 

4. say which kind of life you’d prefer

 

Personally, I like New Year celebration more than the birthday.

 

5. explain why

 

In my opinion, New Year celebration is considered to be the main holiday in Russia. People have a lot of hopes and expectations for the next year. They make a wish when the clock strikes 12. I like the happy emotions and vibes of this event.

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:

 

That’s it, thank you for listening. ( обязательная фраза для экзаменатора, говорящая о завершении ответа)

 

Read by George William Dole

 

следующие 5 сравнений >>>>>

your-teachers.ru

ЕГЭ 2016 Как подготовиться к говорению Задание 1

В 2015 году впервые на ЕГЭ по английскому языку была введена устная часть. Как подготовиться к говорению и набрать максимальное количество баллов, если до экзамена осталось так мало времени? Во-первых, успокоиться и понять, что это вполне выполнимая задача. А во-вторых, ознакомиться со структурой этой части экзамена и следовать нижеупомянутым советам.

Готовимся к ЕГЭ вместе!

Итак, устная часть экзамена по английскому языку состоит из 4 заданий. 

Общее время ответа одного экзаменуемого (включая время на подготовку) — 15 минут.

Максимальный балл за выполнение устной части ЕГЭ по английскому языку — 20 баллов.

Это компьютеризированная часть экзамена. Во время ответа ведется аудио- и видеозапись. 

После выполнения всех заданий убедитесь, что аудиозапись вашего ответа выполнена в высоком формате (нет шумовых помех, уровень звука достаточный для восприятия вашего ответа экзаменатором). Если качество звука вас не удовлетворяет — звук отсутствует полностью или частично, либо запись сделана очень тихо, что затрудняет ее восприятие — вы должны потребовать пересдачи устной части экзамена!!!  

Устная и письменная части экзамена проводятся в разные дни согласно утвержденного расписания.

Устная часть ЕГЭ по английскому языку не была обязательной в 2015 году. И если ученик принимал решение не сдавать говорение, то автоматически уменьшал общий результат на 20 баллов (100 — 20 = 80 баллов). Мои учащиеся сдали устную часть в 2015 году с результатом 19 и 16 баллов. Хочу отметить, что 16 баллов ученица получила не потому, что не хватило знаний, а потому, что ответ был слишком длинным и время записи истекло. Поэтому во время подготовки к экзамену, вырабатывайте чувство времени!

Внимание!

Вы можете потренироваться в сдаче устной части экзамена на тренажере, перейдя на сайт http://injaz.ege.edu.ru

Видеоинструкция по выполнению Задания 1 Устной части ЕГЭ по английскому языку. 

 

Задание 1

— чтение вслух небольшого текста научно-популярного характера.

Время на подготовку — 1.5 минуты

Выполнение — 1.5 минуты

Максимальное количество баллов – 1 балл

Какой навык тестируется:

фонетическая сторона речи (произношение английских звуков, интонационное оформление предложений) и техника чтения (понимание чтения гласных и согласных букв английского языка).

Критерии оценивания

1 балл вы получите, если ваша речь воспринимается легко: необоснованные паузы отсутствуют, фразовое ударение и интонационные контуры соблюдаются, произношение слов без нарушений нормы: допускается не более пяти фонетических ошибок, в том числе, одна-две ошибки, искажающие смысл.

0 баллов учащийся получит, если его речь воспринимается с трудом из-за большого количества неестественных пауз, запинок, неверной расстановки ударений и ошибок в произношении слов ИЛИ сделано более пяти (5) фонетических ошибок, искажающих смысл ИЛИ сделано три и более фонетические ошибки, искажающие смысл.

По мнению экспертов ЕГЭ к типичным ошибкам относятся:

— неправильное деление на смысловые синтагмы простых и сложных предложений

— неправильное чтение синтагм с перечислением (нужно читать их с восходящей интонацией)

— неправильная интонация предложений с нисходящим тоном

— неправильное произношение безударных слогов (отсутствие редукции)

— неправильное чтение слов  с долгими и краткими гласными, которые влияют на изменение лексического значения слова: least [liːst] – list [list], leave [liːv] – live [liv], port [pɔːt] – pot [pɔt]

— неправильное чтение слов с глухими и звонкими согласными в конце слова, которые меняют значение слова: bad – bat, food – foot

— неправильное чтение слов, в которых буквы пишутся, но не читаются: ballet, thistle, whole, muscles

— неправильное произношение звуков, типичных для английского языка, подмена их произношения на русские звуки: [θ] — [ð], [w], [h], [ŋ], [ɜ:]

 

Перед тем, как приступить к выполнению задания 1 устной части ЕГЭ по английскому языку, советую повторить «Правила чтения гласных в английском языке» и «Правила чтения согласных в английском языке».
Задание 1

Представьте, что вы с другом готовите школьный проект. Вы нашли интересный материал для презентации и хотите прочитать его вашему другу. У вас есть 1.5 минуты на подготовку (чтение про себя) и 1.5 минуты на выполнение этого задания (чтение вслух).

Пример текста

Madame Tussaud’s is the most popular wax museum in the world. There are life-size wax models of the famous and infamous, both living and dead. Among them are Elvis Presley, the Beatles, Michael Jackson, Marilyn Monroe, Charlie Chaplin, the British Royal family, Adolf Hitler, Jack the Ripper and many others.

The museum is situated in Marylebone Road in London. There is usually a long queue in front of the museum. Many tourists consider their trip to London worthless without visiting this museum.

There are several halls at Madame Tussaud’s. Highlights include the Grand Hall, the Chamber of Horrors and “The Spirit of London” exhibition.

“The Spirit of London” is a new milestone for Madame Tussaud’s. It covers a period of more than 400 years of London history: from Elizabethan times to the present days. Sights, sounds and even smells combine to tell the colourful story of London to visitors.

 Sample text

 Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read the text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

Half the human beings who have ever died, perhaps as many as 45 billion people, have been killed by female mosquitoes. Mosquitoes carry more than a hundred potentially fatal diseases including malaria, yellow fever and elephantiasis. Even today, they kill one person every twelve seconds. Amazingly, nobody had any idea that mosquitoes were dangerous until the end of the nineteenth century. In 1877, the British doctor Sir Patrick Manson proved that yellow fever was caused by mosquito bites.
Seventeen years later it occurred to him that malaria might also be caused by mosquitoes. He encouraged his pupil Ronald Ross to test the hypothesis. Ross was the first person to show how female mosquitoes transmit the parasite. Manson went one better. To show that the theory worked for humans, he infected his own son – using mosquitoes carried in the diplomatic bag from Rome.

Совет: проверьте по словарю правильное произношение слов malaria, elephantiasis, hypothesis, parasite

Прослушайте аудиозаписть данного текста. 

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

P.S. Для чтения вы можете использовать тексты из тренировочных заданий к ЕГЭ, раздел «Грамматика и лексика», предварительно выполнив их и проверив по ключам, чтобы избежать ошибок.

Sample text

Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read this text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

When it comes to California summer camps for kids, Skylake Yosemite Summer Camp is the very best. This year the camp is celebrating its 66th season. 

If you are looking for a summer camp your kids will love, we invite you to consider Skylake. We are located in the California Sierra National Forest, on Bass Lake, just a few miles from the south gates of Yosemite National Park. Skylake Yosemite is the kind of summer camp kids love.

Our dock on Bass Lake offers a variety of fun-packed waterfront activities, including warm-water swimming, waterskiing and tubing, canoes and kayaks. All staff members are First Aid Certified and have Water Safety Certifications.

Getting to camp is easy, because we offer charter bus service from Northern and Southern California and provide complimentary pick up at the Fresno Yosemite International Airport, located only one hour from camp.

Прослушайте аудиозапись данного текста. 

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

Sample text

Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read this text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

Some paintings found in different caves around the world are recognized as the work of Stone Age artists. But what was the purpose of the paintings? Why were they hidden in a dark room where there is no evidence that cave people lived?

No one really knows, but there is one theory that makes great sense. It is called the theory of Sympathetic Magic. According to this, the cave people believed that if they could make a likeness of an animal, they could put a spell over it. This spell would give the tribe power over the live animal.

Stone Age existence depended on killing animals — for food, clothing, and even weapons and tools. The animals were large and fierce; the cave people had only the most simple weapons. Hunters had to be brave and fearless. They needed more than a spear or club; they needed all the magic they could get. The magic could help the hunters catch the animals.

Прослушайте аудиозапись данного текста. 

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

Sample text

Task 1

Imagine that you are preparing a project with your friend. You have found some interesting material for the presentation and you want to read this text to your friend. You have 1.5 minutes to read this text silently, then be ready to read it out aloud. You will not have more than 1.5 minutes to read it.

Mountain gorillas live in the dense forests of Central Africa and are one of man’s closest relations in the animal kingdom. They live in family groups and spend the day eating plants. Every evening each gorilla builds a nest to sleep in.

Mountain gorillas are black, and have evolved very thick fur so that they can withstand the cold mountain air. An adult male is called a silver back because of the silver-grey fur that grows on its back when it reaches maturity. A silverback is about the same height as an average man but heavier. Females are much smaller.

The destruction of their natural habitat is a serious threat to gorillas. Illegal hunting and trading are also a problem. Tourism helps to finance the ongoing efforts to save this endangered species. A few companies organise gorilla safaris so that people can see these amazing creatures at first hand. Some of the money from these tours goes to wild life organisations to protect the gorillas.

Прослушайте аудиозаписть данного текста.

Аудиозапись: Adobe Flash Player (версия 9 или выше) требуется для воспроизведения этой аудиозаписи. Скачать последнюю версию здесь. К тому же, в Вашем браузере должен быть включен JavaScript.

Советы:

  1. Не волнуйтесь, даже если некоторые слова вам не знакомы.
  2. Попытайтесь вспомнить правила чтения гласных и согласных в английском языке.
  3. Не делайте долгих пауз и остановок во время чтения.
  4. Учитывайте особенности произношения английских звуков.
  5. Правильно интонационно окрашивайте предложения.
  6. Темп чтения не должен быть слишком высоким.
  7. При подготовке к этому заданию читайте тексты дома вслух не менее 10 раз.
  8. Обязательно работайте со словарем: выписывайте незнакомые слова и их транскрипцию!
  9. Для удобства используйте Vocaroo Voice Recorder для записи и прослушивания своих ответов. Таким образом вы сможете отследить время, потраченное на чтение, проанализировать и исправить допущенные ошибки.

    Powered by Vocaroo Voice Recorder
Good Luck in Your Exam and Keep  Smiling! 
 

smashtrash.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *